FAQ | Data Talks

Vanliga Frågor

1. Vi tänkte bygga detta själva. Varför ska vi välja er lösning?

Svar: Det är en stor investering att bygga detta själva och svårt att räkna hem ett sådant businesscase. Vi ger er en lösning som gör att ni istället kan koncentrera er på er verksamhet och era kunder. Med vår lösning kan ni driva digitalisering och customer experience som ett marknadsprojekt, istället för ett teknikprojekt. 

2. Intressant! Detta låter dock för avancerat, tror inte vi är där än..?

 

Svar: 89% byter till en konkurrent efter en dålig kundupplevelse. Detta är en väldigt viktig fråga. Utöver det så skulle 86% betala eller köpa mer om de fick en bra kundupplevelse. Dessvärre anser bara 1% av konsumenterna att de får en kundupplevelse som möter deras behov (Oracle).

 

Det finns många skäl till att prioritera detta. Men det gäller att börja i rätt ände - tänka stort, börja litet och skala därefter. 

3. Vem äger datan?

 

Svar: Ni måste alltid äga datan, oavsett vilken lösning ni väljer. Det gör ni med vår lösning. 

4. Kan vi anpassa produkten efter våra behov? 

 

Svar: Japp!

5. Är det någon bindningstid?

 

Svar: Nej.

Har du någon egen fundering?

"Vi är inte där än med att digitalisera..."

Det en kommentar vi får höra ofta när det kommer till digitalisering och att agera utifrån data. Vi förstår att det kan kännas krångligt och överväldigande. Just därför är vi väldigt måna om de kunder vi jobbar med.

 

Vi vill visa att resan till en digital och anpassad customer experience inte behöver vara så krånglig och komplicerad – utan istället görbar och inspirerande. Tänk stort, börja litet är vårt motto.