Data Talks Press Release | Svenska Golfförbundet | Martech

Pressmeddelande

Svenska Golfförbundet väljer Marketing Automation för att kommunicera mer

relevanta erbjudanden

Svenska Golfförbundet vill bli mer relevanta i sin kommunikation och ingår nu ett tre-årigt samarbete med Data Talks. Man växlar upp sitt arbete för att blir mer datadrivna i syfte att engagera medlemmarna mer genom relevant och personaliserad kommunikation och attraktiva erbjudanden.

 

Svenska Golfförbundet har nästan 500 000 medlemmar och representerar mer än 450 klubbar runt om i Sverige. Svenska Golfförbundet och Data Talks har nu ingått ett tre-årsavtal som går ut på att skapa en bra kundupplevelse genom att segmentera, personifiera och automatisera kommunikationen till medlemmarna vad gäller golfspelandet, bokningar, avbokningar, tävlingar och resultat. Detta kommer att ske genom implementering av system, integration av datakällor samt utbildning av medarbetare. Syftet är att Svenska Golfförbundet ska få en bättre förståelse och segmentering av medlemmarna samt kunna leverera mer relevant kommunikation och personifierade erbjudanden. 

 

Samarbetet med Data Talks innebär att Svenska Golfförbundet köper Data Talks Basic med Marketing Automation-systemet SALESmanago, som Data Talks hjälper till att implementera. Vidare kommer Data Talks att hjälpa Svenska Golfförbundet att integrera data från deras befintliga system för att få ihop en helhetsbild av medlemmarnas beteende och intressen. Vidare kommer Data Talks att utbilda Svenska Golfförbundets i att arbeta agilt och digitalt.  

"För den svenska golfsporten är det kritiskt viktigt att ha ett Marketing Automation-system som kan hantera stora mängder data och utskick. Via vårt verksamhetssystem GIT producerar vi årligen över 16 milj utskick. Till 2020 ska vi också börja producera temabaserade nyhetsbrev och bli än duktigare på att nå ut med information till golfspelarna. SALESmanago kommer därför att integreras i såväl förbundets verksamhet som i den nya versionen av GIT, nämligen GIT Online, som blir klubbarnas stöd i vardagsarbetet under nästa år och framför allt 2021. Efter en djupare marknadsanalys föll vårt val på Data Talks Basic med Marketing Automation-systemet SALESmanago."

​  -Bo Bengtsson, Vice Förbundschef SGF

"Det är verkligen en ära att välkomna Svenska Golfförbundet som kund till Data Talks. Med Svenska Golfförbundet blir vår närvaro inom sportsegmentet ännu starkare. Vi är glada över att kunna bidra med vårt datadrivna tankesätt och verktyg för att hjälpa Svenska Golfförbundet att arbeta mer datadrivet, att få en bättre förståelse för medlemmarnas behov och intressen samt kommunicera mer relevant med riktade och personifierade erbjudanden." 

  - Stefan Lavén, CEO på Data Talks.

För mer information, kontakta: 

 

Philip Nordfeldt

Marknads & försäljningschef 

Data Talks 

philip.nordfeldt@datatalks.se

0708-25 33 49

För mer information, kontakta:

Bo Bengtsson 

Vice Förbundschef 

Svenska Golfförbundet

bo.bengtsson@golf.se

0708-366302