Den Tekniska Aspekten Av En Customer Data Platform|Data Talks Sverige

Produkter

Inspiration

Hjälpmedel

Om Data Talks

  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle

Copyright © 2019, Data Talks. All rights reserved. Privacy Policy

Allt du behöver veta 
om teknologin bakom 
Data Talks PRO

Till PRO använder vi den senaste tekniken och designmöster – allt för att produkten ska vara så intuitiv, användarvänligt och framtidssäkrad som möjligt. Läs mer om PRO nedan eller boka en demo.

Agera på data utan manuella steg 

PRO samlar in data och låter dig agera på den, via dashboards. Du gör ett urval som sedan skickas direkt till ett Marketing Automation-verktyg. Där väljer du om du vill trigga regler automatiskt eller plocka upp segment och jobba vidare med det. Inga manuella steg behövs. Det är att agera på data.

GDPR-säkrad och molnbaserad 

PRO är molnbaserad och finns I Amazon Web Services (AWS). Allt är självklart GDPR säkrat.

Lösningen består av några delar:

  • Metadatastyrd integrationsdel

PRO har en integrationsdel som är metadatastyrd. Detta gör att vi kan hantera alla format genom vårt API.

  • En Customer Data Platform (CDP)

Vi lagrar datan på lite olika sätt, men det är alltid på inidividnivå. Utan det går det inte agera på den. Rent konkret innebär det att vi lagrar datan i en Customer Data Platform (CDP). Se förklaring nedan av vad det innebär. Vår CDP består av en datalake, ett datawarehouse med en omnikanal-modell.

  • Färdigbyggda integrationer

I lösningen finns en mängd färdigbyggda integrationer mot olika system såsom e-handelssystem, CRM-system och Marketing Automation-system. Vi kan också analysera den anonyma trafiken då vi integrerat en DMP-lösning. 

  • 360 graders kundvy

Vi spar all data på individnivå. Sedan kan vi aggregera den på olika sätt för att skapa små eller stora segment som är relevanta för dig. 

  • Audience

Vi analyserar er anonyma trafik och talar om vilken typ av trafik som finns på er webbsida. Det gör det enklare för dig att veta hur du ska arbeta med er konvertering. 

  • Dashboards

Att visualisera och göra urval direkt i dashboards är kraftfullt. Svårigheten är att få med sig detta urval till ett Marketing Automation-system. Detta har vi löst genom att automatisera flödet av data ur en dashboard, tack vare vårt smarta API. 

  • Self service

Du kan även få tillgång till Self Service, där du själv kan använda ert data på olika sätt.

Om vår Customer Data Platform (CDP)

En CDP tillhandahåller följande tre kärnfunktioner som tillsammans gör den unik från andra system:

1. Ger data på individnivå 

Skapa egna dashboards eller ge analytiker och data scientists tillgång till data för att göra egna analyser. 

2. Ökar effektiviteten i teamen  

Marknad och försäljning har kontroll över insamling, segmentering och orkestrering av kunddata genom färdiga integrationer ("out of the-box") som minimerar behovet av IT eller utvecklarhjälp från IT-konsulter.

3. Erbjuder bild av känd och anonym kunddata 

Integration av både känd och anonym kunddata från extern och intern källa eller vilken plattform som helst. Detta inklusive ert egna CRM, försäljningsdata (POS), mobil, transaktions-, webbplats-, och e-postdata från ett Marketing Automation verktyg. 

Är du redo för en demo av Data Talks Pro?

Vi visar dig hur enkelt det kan vara att leverera en

personifierad customer experience, som ökar kundnöjdheten, konverteringarna och effektiviteten

för er på arbetsplatsen.